Mokslinius pranešimus papildė praktiniai. Kiekvienas pranešėjas pažvelgė į inkliuzinį ugdymą per savąją patirtį. Paminėtinas Kijevo Odolonsky rajono mokyklos Nr.168 direktorės Natalijos Kravchuk pasakojimas apie mokyklą didelių specialiųjų poreikių turintiems vaikams, kurioje jie pastiprina savo sveikatą, o kartais ir pasiekia mokslo aukštumų. Ši mokykla yra kaip liudijimas, ką gali meilė kiekvienam vaikui, „pati geriausia Ukrainos mokykla“ – komentavo konferencijos klausytojai. Mokykla apdovanota vyriausybės medaliu už įtraukųjį ugdymą.

Daug dėmesio susilaukė ir Giedrės Skaisgirytės-Kairės (VšĮ „ISADD Lietuva“ elgesio analizės specialistės) pranešimas. Patyrusi autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų specialistė, turintį nemažą praktinę patirtį su vaikais, žinoma, kaip šeimų ir terapeutų bei kitų specialistų konsultantė, išryškino, kokie svarbiausi sėkmės veiksniai dirbant su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais.

Konferencijoje iš mokslinės ir praktinės perspektyvos aptarta ir gabiųjų vaikų ugdymo problematika. Iš mokslinės pusės ją apžvelgė Dr. Sigita Girdzijauskienė (Vilniaus universitetas), o iš praktinės – Margarita Molienė (všĮ Varnų sala steigėja).

Vilniaus kolegijos Edukologijos katedros doc. dr. Vitalija Gražienė pristatė savirefleksijos įrankius įtraukiajam ikimokykliniam ugdymui, o lektorė Elida Aršavskienė – pradinių klasių mokinių rašymo sutrikimus ir tyrimą apie pedagogų pasirengimą juos atpažinti. Ypač didelio susidomėjimo sulaukė lektorės Elidos Aršavskienės pranešimas. Konferencijos klausytoju prašymu Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas nusprendė ateityje pedagogams, norintiems įgyti žinių apie pradinukų rašymo sutrikimus, organizuoti praktinius mokymus.

 

 

 

 

Visus konferencijos pranešimus kviečiame klausytis Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultete Youtube kanale.

I dalis lietuvių kalba

II dalis lietuvių kalba  

 

I dalis anglų kalba

II dalis anglų kalba

Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto Edukologijos katedros vedėja

Lina Pečiulienė