Į kvietimą dalyvauti konferencijoje atsiliepė nemažai pranešėjų. Pranešimus skaitė mokslininkai ir praktikai ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Maltos, Nyderlandų, Turkijos, Latvijos, Belgijos, Ukrainos, Čekijos, Austrijos, Izraelio, Jungtinių Amerikos Valstijų. Renginys truko net dvi dienas. Itin reikšmingi buvo plenariniai pranešimai.

Konferenciją pradėjo profesorius Carmel Borg, kuris yra Maltos universiteto Menų, atvirų bendruomenių ir suaugusiųjų švietimo katedros vedėjas, daugelio straipsnių, knygų skyrių ir knygų apie švietimą ir socialinį teisingumą autorius. Profesorius dažnai skaito pranešimus visoje Europoje ir už jos ribų tokiomis temomis kaip ankstyvas iškritimas iš švietimo sistemos ir transformuojantis suaugusiųjų švietimas, taip pat tėvų dalyvavimas švietime ir švietimas, kaip socialinis pokytis. Jis yra leidinių serijos „Maltos švietimo tyrimų apžvalgos“ ir „Švietimo tyrimų monografijų serijos“ redaktorius. Savo šalyje profesorius Borgas yra žinomas visuomenės veikėjas, dažnai rodomas televizijoje ir kitose žiniasklaidos priemonėse. Su Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetu Carmelis Borgas bendradarbiauja jau daugiau nei 5 metus. Per tą laiką ne kartą yra atvykęs į dėstymo vizitą, skaitęs paskaitas ne tik studentams, bet ir visuomenei. Vilniaus kolegijai, o tuo pačiu ir Lietuvai, yra padovanojęs knygą „Laiškas mokytojai. Socialinė klasė: kalba ir galia“, kurią 2017 metais išleido leidykla „Šviesa“.

Carmel Borg savo pranešime atskleidė sisteminį ir vertybinį požiūrį įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo prielaidas bei pateikė gaires. „Įtraukiantis švietimas nėra pasirinkimas. Tai yra kelias į priekį. Nė viena šalis negali sau leisti prarasti savo vaikų per unifikuotą švietimo sistemą, kuri nepaiso besimokančiųjų skirtumų ir įvairovės. Tikslinga visiems priminti, kad galimybė gauti kokybišką švietimą yra kiekvieno žmogaus teisė,“- teigė profesorius.