Universitetinės pedagogų rengimo kolegijos Vienoje ir Kremse profesorius, studijų direktorius ir Tarptautinio bendradarbiavimo su ne Europos šalimis biuro vadovas prof. Thomas Schrei dalinosi austriška patirtimi. Profesorius pabrėžė tinkamo mokytojų pasirengimo dirbti įtraukiajame ugdymo reikšmę. Artevelde taikomųjų mokslų universiteto Specialiųjų ugdymosi poreikių bakalauro programos vyresnioji dėstytoja ir tyrėja bei Gento universiteto (Belgija) doktorantė Marijke Wilssens atskleidė Belgijos situaciją, išryškino profesinio tobulėjimo, stiprinančio kompetenciją mokyti besimokančiuosius įtraukioje mokymosi aplinkoje, reikšmę.
„Mokyklos, kaip besirūpinančios bendruomenės, kuri aprėpia tai, kas yra skirtinga ir unikalu kiekviename mokinyje, ir kur įvairovė yra pagrindinė vertybė, puoselėjimas, sukuria kitokią perspektyvą tiek mokiniams, turintiems mokymosi sutrikimų, tiek visiems kitiems mokiniams. Mokiniai, turintys mokymosi negalią, tokioje mokykloje nebėra paribio grupė. Jie įneša šiek tiek unikalių spalvų į mozaiką, vadinamą mokykla,“ – teigė pranešėja iš Izraelio dr. Maly Danino, kuri yra „Nitzan“ (Izraelio vaikų ir suaugusiųjų, turinčių mokymosi negalią ir hiperaktyvumo ir dėmesio sutrikimą asociacija) generalinė direktorė. Remdamasi tyrimais ji sukūrė emocinio ir pažintinio ugdomojo vadovavimo metodą ir įrodė metodo efektyvumą. Keletas šio metodo taikymo mokymo programų buvo surengti ir Lietuvoje, bendradarbiaujant su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei Vilniaus kolegija.
Konferencijoje dalyvavo ir JAV Montanos valstijos universiteto profesorė emeritė, turinti didžiulę darbo su kultūrinių grupių įvairove švietime patirtį – Sue Barfield. Profesorė yra atlikusi tyrimus daugiau nei 40 šalių visame pasaulyje. Jos mokslinių interesų sritis apima etninių mažumų kultūrų išsaugojimą per jų integravimą į kitas kultūras švietime, taip pat dvikalbį ir daugiakalbį ugdymą. Profesorė yra inicijavusi keletą Montanos valstijos finansinių projektų, kurių tikslas buvo padidinti indėnų mokytojų skaičių Montanos valstijos mokyklose. Ji taip pat įgyvendino švietimo projektus Mapuche, Aymara ir Rapa Nui indėnų gentyse Čilėje. Šiuo metu Sue Barfield įgyvendina Čilės indėnų tęstinį projektą, kurį finansuoja Nacionalinė geografijos draugija. Vilniaus kolegijos teikimu profesorė yra laimėjusi Fulbraito stipendiją ir buvo atvykusi į Lietuvą, kur dėstė Vilniaus kolegijos pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos studentams bei parengė trikalbę (romų-lietuvių-anglų) knygą „Barvalo ir vilkas“. Knyga parengta pagal Lietuvos romų pasakojimus, skirta vaikams. Taip pat parengta metodinė priemonė, kaip šią knygą naudoti pamokose. Konferencijoje profesorė pasakojo apie knygą ir kultūrinių mažumų vaikų galimybių identifikuoti save ugdymo turinyje svarbą. Pranešimą papildė Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto lektorė antropologė Aušra Simoniukštyte, su kuria drauge, talkinant ilgamečiams fakulteto socialiniams partneriams, profesorė rengė minėtą knygą. „Mes tikimės, kad knyga, kurią pristatome, paskatins geriau suprasti ir toleruoti visas Lietuvos kultūras ir ugdyti romų vaikų kultūrinę tapatybę jų pačių aplinkoje” – teigia pranešėjos. Trimis kalbomis įgarsinta knyga pedagogams ir visuomenei prieinama čia.