Kovo 16 dieną Vaikystės pedagogikos studijų programos (VP15) pirmakursės studentės dalyvavo Pavilnio regioniniame parke įsikūrusio lauko darželio surengtame praktikume „Ikimokyklinukų ugdymas lauke: kaip prisijaukinti lauką?“. Darželio steigėjas Žilvinas Karpis mielai pasidalino savo patirtimi apie vaikų ugdymo lauke ypatumus, jog čia vaikai iki 7 metų amžiaus beveik visą savo laiką leidžia gryname ore ir gamtos apsuptyje: jiems yra suteikiama daug laisvės – leidžiama karstytis medžiuose, žaisti balose, trypti purve, statyti tai, ką randa miške, klausytis gamtos garsų, stebėti aplinką ir mokytis. Lauko darželyje vadovaujamasi nuostata: „Nėra netinkamo oro, yra tik netinkama apranga”. Patalpų prireikia tik higieniniais tikslais ir tais atvejais, kai oro sąlygos tampa per sudėtingos. Labai daug dėmesio skiriama fiziniam aktyvumui lauke, aplinkos pažinimui, tyrinėjimams. Dėkinga aplinka – Pūčkorių atodangos skardžiai, upelis, juosiantis darželio teritoriją, bebrų užtvankos, ežeras ir jame plaukiojančios gulbės palieka neišdildomus įspūdžius. Tikslingai naudojami ne įprasti žaislai, o pasirinktai veiklai reikalingos priemonės: kaladės, medžių šakos, akmenukai, lapai, kasdieniai įrankiai bei įvairūs daiktai.

Į apžvalginį žygį pakvietė ir platesnę ugdymo lauke patirtį atskleidė darželio auklėtoja Dovilė Parniauskaitė. Praktinėje veikloje studentės nepabijojo lipti į purvo balą ir traukti iš jos „užsispyrusius vaikus“, ėjo nepramintais takais, peršoko tekantį upelį, gamino laivelius iš vyno kamščių, leido juos į ežerą ir plukdė keldamos bangas. Pačios drąsiausios išsirengė į žygį pro bruzgynus ir leidosi virvėmis nuo stačio skardžio, įveikusios net aukščio baimę. Šio praktikumo metu studentės pajautė ryšį su gyvaja gamta, natūralesnius ir šiltesnius santykius su aplinkiniais, kurie užpildo prisiminimus spalvingais patyrimais ir džiaugsmingais išgyvenimais.

Parengė asistentė Vilija Gerasimovičienė

Foto1

Foto2