Užbaigiant mokslo metus, dalinamės Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto Pradinio ugdymo pedagogikos studenčių straipsniais, kurių mokslinė konsultantė yra doc. dr. Renata Kondratavičienė.

Straipsnyje „Kūrybiškumo kompetencijos ugdymas pradiniame ugdyme taikant edukacinį žaidimą: Pirmos klasės atvejo tyrimas naudojant KWLQ metodiką“ studentė Augustė Jurčytė kartu su mokslinio darbo konsultante doc. dr. Renata Kondratavičiene analizuoja, kaip edukacinis žaidimas gali padėti pirmos klasės mokiniams lavinti kūrybiškumo kompetencijas. Tyrime taikytas KWLQ metodas padėjo identifikuoti, kaip žaidybinės veiklos sustiprina mokinių motyvaciją mokytis bei skatina jų aktyvų įsitraukimą.

Kitame tyrime „Pirmos klasės mokinių informatinio mąstymo raiška vykdant STREAM veiklas“ Augustė Jurčytė kartu su doc. dr. Renata Kondratavičiene nagrinėjo pirmokų informatinio mąstymo kompetencijas. Tyrėjos atskleidė, kad integruotos STREAM veiklos efektyviai skatina mokinius aktyviai mąstyti, tyrinėti ir kūrybiškai spręsti užduotis, taip ugdant būtinus XXI amžiaus gebėjimus.

Trečiajame straipsnyje „Pradinių klasių mokinių taisyklingos sėdėsenos prie kompiuterio ugdymas pasitelkiant programavimą: Būsimų pedagogų refleksija“ studentės Viltė Pilibaitytė ir Sandra Martinkėnienė, konsultuojamos doc. dr. Renatos Kondratavičienės, tyrė, kaip programavimas gali padėti pradinių klasių mokiniams formuoti taisyklingos sėdėsenos įgūdžius dirbant kompiuteriu. Tyrimo metu būsimieji pedagogai analizavo programavimo taikymo naudą mokinių sveikatos ugdymui bei pateikė vertingas rekomendacijas pedagoginei praktikai.

Pedagogikos fakultetas didžiuojasi aktyvia studentų ir dėstytojų mokslinės veiklos partneryste ir kviečia akademinę bendruomenę plačiau susipažinti su tyrimais bei taikyti naujas įžvalgas švietimo praktikoje:

  1. Jurčytė, A. ir Kondratavičienė, R. (Mokslinis konsultantas). (2025). Pirmos klasės mokinių informatinio mąstymo raiška vykdant STREAM veiklas. Verslas, technologijos, biomedicina: inovacijų įžvalgos2025, 1(16), 183–191. Klaipėdos valstybinė kolegija. https://doi.org/10.52320/vtb.v16i1
  2. Pilibaitytė, V., Martinkėnienė, S., ir Kondratavičienė, R. (Mokslinis konsultantas). (2025). Pradinių klasių mokinių taisyklingos sėdėsenos prie kompiuterio ugdymas pasitelkiant programavimą: Būsimų pedagogų refleksija. In Idėjų forumas 2025: tarptautinės mokslinės studentų konferencijos straipsnių leidinys (psl. 44–51). Kauno kolegija. https://ideasforum.kaunokolegija.lt/IF%20straipsniai%202025.pdf
  3. Jurčytė, A., & Kondratavičienė, R. (Mokslinis konsultantas). (2025). Kūrybiškumo kompetencijos ugdymas pradiniame ugdyme taikant edukacinį žaidimą: Pirmos klasės atvejo tyrimas naudojant KWLQ metodiką. In Idėjų forumas 2025: tarptautinės mokslinės studentų konferencijos straipsnių leidinys (psl. 36–43). Kauno kolegija. https://ideasforum.kaunokolegija.lt/IF%20straipsniai%202025.pdf