Labai tikėtina, kad būsimiems specialistams, pavyzdžiui, mokytojams ar logopedams, teks dirbti su vaikais, turinčiais trauminės patirties. Todėl Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas, bendradarbiaudama su Liepojos universitetu (Latvija) ir Gdansko universitetu (Lenkija), parengė mišrią intensyvią programą „Traumą patyrusių vaikų ugdymo įgūdžiai“ (TIES) būsimiems specialistams.
Šios programos tikslas – suteikti būsimiems mokytojams ir logopedams įrankių ir strategijų, reikalingų palaikyti ir skatinti jaunesnio amžiaus vaikų, patyrusių traumą, socialinę ir emocinę kompetenciją. Programos dėka studentai geriau supras šiuos vaikus ir ateityje galės užtikrinti geresnį jų ugdymą, taip pat stiprins savo tarpkultūrinę kompetenciją.
Programą sudaro dvi dalys: 2023 m. balandžio-gegužės mėn. – vyks nuotolinis mokymasis, 2023 m. gegužės 15-19 d. – kontaktinė savaitė Vilniuje. Internetinę dalį sudaro paskaitos ir filmų peržiūros, o kontaktinę savaitę – darbas grupėse, ekskursijos ir kultūriniai renginiai.
Programos metu trijų aukštųjų mokyklų studentai mokysis būti empatiški trauminę patirtį patyrusiems vaikams ir jų šeimoms. Stiprins gebėjimą suprasti, kaip trauminė vaiko patirtis gali paveikti jo smegenų vystymąsi, mokymosi gebėjimus ir elgesį. Jaunieji specialistai taip pat apmąstys darbo su traumą patyrusiais vaikais priemonių ir strategijų taikymą ugdymo kontekste ir pritaikys savo žinias kurdami grupinį projektą.
Ši programa suteikia unikalią galimybę studentams mokytis iš savo srities specialistų ir įgyti praktinės patirties dirbant su vaikais, patyrusiais traumą. Į programą atrinkti studentai yra labai motyvuoti stiprinti savo kompetencijas ir daryti teigiamą įtaką vaikų gyvenimui, tapdami jautriais ir komepetentingais būsimais specialistais.