Vilniaus kolegijos organizuotas ir įgyvendintas projektas „Studijos 2044: DI Hakatonas“ subūrė Vilniaus kolegijos, Šiaulių valstybinės kolegijos ir Klaipėdos valstybinės kolegijos studentų komandas, kurios kūrybiškai tyrinėjo dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes įvairiose srityse. Išskirtinai svarbus šis renginys tapo studentams, siekiantiems kurti inovatyvius švietimo modelius ir ieškoti sprendimų, aktualių ateinančiais dešimtmečiais.
Renginys sulaukė didelio studentų susidomėjimo. Dalyvavo net 77 komandos po 5 studentus. Komandos pateikė unikalius DI sprendimus švietimo, sveikatos priežiūros, technologijų ir kitose srityse. Geriausios idėjos buvo įvertintos pagal inovatyvumą, įgyvendinamumą, poveikį bei etikos aspektus, o laimėjusios komandos sulaukė išskirtinio dėmesio ir ekspertų vertinimo.
Viena iš komandų, pelniusi antrosios vietos apdovanojimą – „Šviesos žvaigždės“, kurią atstovavo Pedagogikos fakulteto pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos pirmo kurso studentės Erika Venckutė, Monika Banytė, Sandra Martinkėnienė, Viltė Pilibaitytė ir Vaiva Skonsmonaitė, vadovaujamos docentės dr. Renatos Kondratavičienės. Ši komanda pristatė išskirtinį DI sprendimą, skirtą pradinio ugdymo švietimo sistemos tobulinimui. Jų sukurta rašiklio sistema su klaidų tikrinimo funkcija padeda vaikams tobulinti raštingumą – netinkamai parašytas žodis sužimba, o specialaus prietaiso bakstelėjimas leidžia peržiūrėti taisyklingą rašybą. Be to, rašiklis turi galimybę tikrinti kelių kalbų rašybą ir konvertuoti ranka rašytą tekstą į skaitmeninį formatą.
„Šis projektas ne tik skatina raštingumo ugdymą, bet ir sudaro galimybę pradiniuose ugdymo etapuose integruoti DI į mokymosi procesą. Tai ypatingai svarbu rengiant pradinio ugdymo mokytojus, kurie turėtų gebėti pasitelkti technologijas, siekiant pagerinti vaikų ugdymo kokybę ir padaryti mokymąsi patrauklesnį,“ – teigė komandos mentorė docentė dr. Renata Kondratavičienė.
Komandos „Šviesos žvaigždžių“ idėja atspindi hakatono siekį skatinti inovatyvių DI sprendimų kūrimą, galinčių prisidėti prie švietimo pokyčių. Akivaizdu, kad kūrybiškumas ir naujausios technologijos gali žengti koja kojon su mūsų kasdienybe, o studentų gebėjimas įžvelgti ir spręsti aktualias problemas yra neįkainojamas mūsų visuomenei.