Minint Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto bendruomenė – studentai ir dėstytojai – gegužės 7-ąją susibūrė įkvepiančioms veikloms, skirtoms puoselėti skaitymo kultūrą, žodžio laisvę ir kultūrinę atmintį. Knygos mums atskleidžia per amžių puoselėtas, kurtas ir atrastas vertybes, jos formuoja tas vertybes mumyse. Knygas skaitydami tobuliname savo supratimą apie žmogaus vidinį pasaulį, kad galėtumėme vertinti savo ir kitų jausmus, emocijas, ne vien poelgius. Skaitydami knygas mes ugdome savąjį aš – išskirtinį ir nuostabų, o knygos, tai viso pasaulio palikimas mums.Tad šis renginys tapo puikia proga ne tik stiprinti akademines žinias, bet ir puoselėti vertybes, taip reikalingas būsimų pedagogų ir socialinių darbuotojų kasdienei veiklai.

„Skaitymas yra ne tik žinių šaltinis, bet ir puikus būdas praleisti laisvalaikį, ugdyti empatiją bei kūrybingumą,“ – pastebėjo docentė dr. Gintautė Žibėnienė, Pedagogikos fakulteto dėstytoja, kuri su savo studentais surengė knygų rekomendacijų ir skaitymo patirčių pasidalijimo veiklą. Būsimieji pradinių klasių mokytojai diskutavo apie tai, kokias knygas jie šiuo metu skaito, dalijosi vertingomis rekomendacijomis vienas kitam ir ieškojo būdų, kaip kasdien rasti laiko skaitymui. „Buvo siekiama atkreipti dėmesį į tai, kaip svarbu skaityti, o mokytojas pats turi daug skaityti ne tik tam, kad būtų eruditas, bet ir savo pavyzdžiu paskatintų vaikus nuo mažens pamėgti skaitymą,“ – pridūrė docentė.

„Skaitmeninė leidyba gali tapti tiltu tarp praeities ir dabarties,“ – sakė docentė dr. Renata Kondratavičienė, Studijų skyriaus vedėja, kuri šios dienos proga integravo spaudos temą į mokomąjį dalyką „Informatika pradiniame ugdyme“. Studentai gilinosi į spaudos draudimo laikotarpio kontekstą, per diskusijas ir tekstinės informacijos apdorojimą reflektavo svarbiausius istorinius momentus – nuo knygnešių misijos iki laisvo žodžio reikšmės šiandien. „Tai – gyvas pavyzdys, kaip skaitmeninė leidyba gali tapti tiltu tarp praeities ir dabarties,“ – pažymėjo docentė, akcentuodama šiuolaikinio ugdymo svarbą.

Knygos turi ypatingą galią jungti žmones ir perteikti emocijas, kurios kartais sunkiai nusakomos žodžiais. Kaip pastebėjo Jūratė Makauskienė, Socialinio darbo studijų programos dėstytoja, „kiekvienas tekstas, perskaitytas iš širdies – gali tapti tiltu tarp pasaulių, kuriuos jungia socialinis darbas.“ Šią mintį puikiai atspindėjo Vilniaus kolegijos Socialinio darbo studentų skaitomas socialinės darbuotojos iš Alytaus Astos Baranauskaitės-Graužinienės „Laiškas socialiniam darbuotojui“. Šis jautrus, gyvas tekstas, persmelktas autentiško paslaugų gavėjo balso, tapo stipriu emociniu impulsu studentams. Jis kvietė ne tik klausytis, bet ir jausti, įsijausti, įsiklausyti: „Manasis pasaulis yra viskas, ką turiu, todėl pagalvok, kaip tu jaustumeisi, jei iš tavęs reikalautų atsisakyti tavojo? Leisk man keliauti iš lėto, palauk, jei su tavimi kartu nespėju. Aš stengsiuosi, bet kartais man norisi grįžti atgal – ten, kur man taip viskas žinoma. Bet tu nepaleisk mano rankos, tu juk tiki, kad aš galiu?! Ar tiki??? Aš noriu, kad tikėtum, net jei reikėtų kartais tikėti ir už mane.“ Šie žodžiai palietė ne vieną studentą. „Šie žodžiai palietė ne vieną. Studentų refleksijose atsispindėjo jų auganti empatija, supratimas ir profesinė branda,“ – pažymėjo dėstytoja Jūratė Makauskienė.

„Knygos įveda mus į geriausią draugiją, supažindina su didžiausiais visų laikų protais,“ – teigė Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto prodekanė Inga Bertašienė, skatindama puoselėti skaitymo kultūrą ir primindama, kad skaityti galima įvairiose aplinkose.

„Knyga – tai langas į pasaulį, per kurį galime pažinti ne tik kitus, bet ir patys save,“ – pažymėjo Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto dekanė Vaiva Juškienė, pabrėždama skaitymo svarbą švietimo procese.

„Bendravimas yra žmogaus pagrindas – tai, kas mus sieja, kas kuria tarpusavio ryšius ir suteikia gyvenimui prasmę,“ – sakė psichologijos dėstytojas Audrius Ivanauskas, primindamas, kad skaitymas ir žodžio laisvė yra neatsiejami nuo tikro, gyvo žmonių ryšio.