2023 kovo 13-17 dienomis grupė Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto socialinio darbo studentų ir dvi lektorės – Miglė Motiejūnė ir Alina Martinkutė-Vorobej – dalyvavo tarptautiniuose mokymuose savižudybių prevencijos ir intervencijos tema. Mokymai finansuoti iš Erasmus+ lėšų. Jie vyko Briugėje, HOWEST Universitete (Belgija).
Savižudybių paplitimas yra opi problema visoje Europoje. Su ja susiduriama ne tik asmeniškai, artimoje aplinkoje, bet ir profesiškai – ypatingai profesijose, kuriose reikalingas empatiškas santykis su klientu. Mišrioji intensyvioji programa BIP (angl. „Blended intensive programme“) savižudybių prevencijos ir intervencijos tema buvo orientuota į tai, kaip padėti būsimiems socialiniams darbuotojams atpažinti savižudybės ženklus ir kaip tinkamai ir efektyviai suteikti pagalbą.
BIP‘e dalyvavo studentai iš Belgijos, Lietuvos, Prancūzijos, Austrijos, Vokietijos ir Portugalijos. Programa buvo sudėliota taip, kad studentai turėtų galimybę ne tik įgyti teorinių žinių apie savižudybės reiškinį ir efektyvius pagalbos būdus klientams, bet taip pat galėtų ir praktiškai išbandyti, kaip tam tikri pagalbos būdai veikia. Be to, labai daug laiko užsiėmimų metu buvo skiriama studentų asmeninės patirties ir nuostatų refleksijai. Tam buvo naudojami skirtingi metodai: diskusijos mažose grupėse, grupiniai žaidimai, meninės priemonės (video, audio, dailės…), teminės dirbtuvės.
Vilniaus kolegijos lektorė psichologė Miglė Motiejūnė susirinkusiems studentams vedė teorinį ir praktinį užsiėmimą apie LGBTQIA+ jaunimo savižudybes: paplitimą, priežastis, specialisto kompetencijų dirbti su LGBTQIA+ klientais svarbą. Užsiėmimo metu studentai ne tik įgijo žinių LGBTQIA+ psichologijos tema, bet ir dalinosi savo įžvalgomis bei permąstė savo asmenines nuostatas.
BIP‘o dalyviams taip pat buvo svarbu pamatyti savižudybių reiškinio tarptautinį kontekstą bei dalintis gerosiomis praktikomis bei unikaliais arba universaliais iššūkiais, kurie kyla skirtingose šalyse sprendžiant savižudybių paplitimo problemą. Studentai ne tik mezgė asmeninius ryšius su studentais iš kitų šalių, bet taipogi įgijo platesnį savižudybės problemos matymą ir galėjo palyginti iššūkius, su kuriais šioje temoje susiduria skirtingų šalių socialinio darbo specialistai.