Šiandien, 2024 m. spalio 24 d., minime Pasaulinę informacinių technologijų plėtros dieną – progą, skatinančią visuomenę gilintis į technologinius pasiekimus ir ugdyti technologinį raštingumą. Šia proga, inspiruoti docentės Renatos Kondratavičienės, būsimi pradinių klasių mokytojai, dalyvaujantys Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“, dalijasi savo patirtimi apie algoritmų ir programavimo veiklas, įgyvendinamas pradinėse klasėse.
Pasak mokytojų, programavimo pagrindų mokymas mažiesiems tampa vis svarbesniu ugdymo aspektu, skatinančiu loginį mąstymą, kūrybiškumą bei problemų sprendimo įgūdžius. Algoritminio mąstymo ugdymas jau nuo pirmųjų klasių padeda mokiniams suprasti kasdienius veiksmus per komandų sekas, aiškiai apibrėžiant jų žingsnius logiška tvarka. Būsimi mokytojai taip pat pastebi, kad tokios programavimo priemonės kaip informatinio mąstymo kortelės „Bebras“, programavimo aplinka ScratchJr, bei programuojami robotai Blue-Bot padeda vaikams lengviau įsisavinti pagrindines programavimo sąvokas per žaidimus.
Viena iš dalyvių pabrėžė, kad pradinėse klasėse programavimas yra ne tik būdas mokyti techninių įgūdžių, bet ir puiki priemonė ugdyti bendradarbiavimą bei kūrybiškumą. „Kai mokiniai patys kuria ir testuoja algoritmus, jie ne tik mokosi, bet ir atranda džiaugsmą dirbti komandoje bei dalintis savo sprendimais su kitais“, – dalijasi viena iš būsimų mokytojų.
Šiandien, minint Pasaulinę informacinių technologijų plėtros dieną, svarbu pabrėžti, kad algoritmų ir programavimo įgūdžių mokymas jaunajai kartai suteikia galimybę ne tik suprasti technologijų pasaulį, bet ir prisidėti prie jo vystymosi ateityje.

Projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę  „Pirmiausia – mokytojas“, finansuojamas Europos socialinio fondo + ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis.