Balandžio 23-ąją, minint Pasaulinę knygos ir autorinių teisių dieną, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultete ypatingas dėmesys buvo skirtas knygos vertei bei autorių teisių svarbai šiandienos visuomenėje. Būsimos pradinių klasių mokytojos, pirmo kurso studentės dalyvavo seminare, kuriame nagrinėjo knygos kultūrinę, dvasinę ir edukacinę reikšmę, prisiminė pirmąją lietuvišką knygą, Martyno Mažvydo „Katekizmą“, ir aptarė, kaip keičiasi knygos suvokimas: nuo popierinės į skaitmeninę. Seminarą kuravo doc. dr. Renata Kondratavičienė.

Užsiėmimuose daug kalbėta apie tai, kad knygos gali būti įvairios, ne tik popierinės. Studentės kūrė savo knygų istorijas, jas piešė, rašė, vėliau, pasitelkusios „Blue-Bot“ robotukus, perkėlė sukurtus tekstus į skaitmeninę formą. Buvo naudojami planai, žingsniai, mintys kaip skaitmenizuoti vaizdus ar tekstus. Tai nebuvo užsiėmimas tik apie techniką – reikėjo susitarti komandoje, pasiskirstyti darbus, o vėliau ir pristatyti, ką sukūrė. Taip pasiektas vienas iš seminaro tikslų – sujungti klasikinę knygą su šiuolaikiniu ugdymu.

Pasak dėstytojos, „mokinių skaitmeninė kompetencija apima gebėjimą kurti skaitmeninį turinį, spręsti su intelektine nuosavybe susijusius klausimus, suprasti autorių teisių reikšmę ir atsakingai taikyti jas skaitmeninėje erdvėje“. Šios mintys per seminarą buvo aptartos ne tik teoriškai. Studentės pačios susidūrė su klausimais, pavyzdžiui, ką reiškia naudoti kieno nors paveikslėlį internete, ar galima įterpti kitų idėjas, kaip etiškai dalintis savo kūryba.

Seminaro metu studentės ne tik stiprino skaitmeninius įgūdžius, bet ir mokėsi būti kūrybiškos. Aptarti visi keturi kūrybiškumo sandai: tyrinėjimas (kai reikėjo susirinkti informaciją, kaip veikia robotukai ir kaip pateikti knygos idėją), generavimas (kai buvo siūlomos idėjos, kokia bus istorija), kūrimas (kai tos idėjos virto realiu darbu, su visomis nesėkmėmis, pataisymais ir bandymais), ir refleksija (kai grupės aptarė, kas pavyko, kas ne, ką kitą kartą darytų kitaip). Studentės teigė, kad per šią patirtį ne tik kitaip pažvelgė į knygą, bet ir suprato, kaip kūrybiškumas gali būti praktiškai pritaikomas ugdant mokinius.

Nuotraukų galerija.