Kauno technologijos universitetui, Lietuvos sporto universitetui, Mykolo Riomerio universitetui ir Vilniaus kolegijai suteiktas Pedagogų rengimo centro statusas. Jį šešeriems metams suteikė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
Centrą steigti buvo nuspręsta atsižvelgiant į pedagogų rengimo visuomenei svarbą, poreikį spręsti pedagogų trūkumo problemą, šalies švietimo poreikius ir švietimo politikos strateginius prioritetus.
Įsteigtas Pedagogų rengimo centras orientuosis į trūkstamų sričių pedagogų rengimą, o taip pat kartu rengs ir vystys pedagogų rengimo studijų programas, siūlys aktualius studijų modulius, lanksčias studijas konsorciumą sudarančių aukštųjų mokyklų studentams. Centras taip pat taikys ir integruos naujausias mokymo metodikas, technologijas ir inovatyvias ugdymo priemones.
Šis konsoliduotas Pedagogų rengimo centras veiks pasidalintos lyderystės modelio pagrindu, t.y. jungtinės veiklos sutartimi, kuri apibrėžia įsipareigojimus, įnašus, valdymo, administravimo, finansavimo ir kitus klausimus.
Gerins šalies švietimo sistemą
Pasak Kauno technologijos universiteto (KTU) rektoriaus prof. Eugenijaus Valatkos, šią iniciatyvą padiktavo laikmečio realijos.
„Pedagogų skaičiaus trūkumas – aktuali mūsų šalies problema, nuo kurios sprendimo priklauso ne tik aukštojo mokslo, bet ir pažangios Lietuvos visuomenės ateitis. Tinkamas mokytojų pasirengimas ne tik ugdyti jaunąją kartą, bet ir gebėti adaptuotis prie nuolat besikeičiančių technologinių bei sociokultūrinių aspektų yra neatsiejama pedagogų kompetencijos dalis. Todėl nuoširdžiai tikiu, kad naujasis Pedagogų rengimo centras prisidės tiek prie jaunosios kartos pedagogų ugdymo ir motyvavimo, tiek prie Lietuvos švietimo sistemos gerinimo”, – sako KTU rektorius.
Centras sieks stiprinti ir plėtoti pedagogų gebėjimus taikyti inovatyvius, į mokinių aktyvų mokymąsi orientuotus, STEM principais grįstus metodus, paremtus naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais.
Taip pat bus siekiama sukurti edukacinių inovacijų ekosistemą, kuri veiktų ne tik kaip geriausių metodikų ir priemonių pritaikymo Lietuvai inkubatorius, bet ir kaip edukacinių inovacijų kūrimo katalizatorius.
Planuoja įtraukti jaunuosius tyrėjus
Pasak Lietuvos sporto universiteto (LSU) studijų prorektorės Jūratės Požėrienės, sutelkęs edukologijos mokslininkų potencialą, Pedagogų rengimo centras rengs pedagogus, didelį dėmesį skirdamas didaktikai kaip jungčiai tarp teorijos ir praktikos.
„Prie centro veiklos prisijungę mokslininkai vertins atnaujinamų programų poveikį ugdymo procesui, mokinių gerovei, pasiekimams ir pažangai, šalies socialiniam bei ekonominiam augimui. Viena iš pridėtinių centro verčių yra tyrėjų ir praktikų bendruomenės susitelkimas bei jaunųjų tyrėjų įtrauktis į mokslinius tyrimus.
Tikimės, kad Pedagogų rengimo centras taps ir jų profesinės karjeros centru, kuriame būsimieji formaliojo ar neformaliojo ugdymo, profesijos mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai įgis naujų kompetencijų“, – kalbėjo LSU studijų prorektorė Jūratė Požėrienė.
Jai antrina ir Mykolo Romerio universiteto (MRU) rektorė prof. dr. Inga Žalėnienė.
„Pedagogų rengimo centre sutelksime geriausią jo veikloje dalyvaujančių aukštųjų mokyklų patirtį ir mokslinį potencialą. Ekspertinių kompetencijų konsolidavimas svarbus, kad Lietuvos švietimo sistemoje vyktų pokyčiai, atitinkantys visuomenės lūkesčius ir geriausią tarptautinę praktiką“, – pabrėžė ji.
Pasak MRU rektorės, tarpdisciplininis požiūris į mokymo ir mokymosi proceso organizavimą, MRU turima studijų patirtis edukacinių technologijų valdymo organizavimo srityje, apimanti ir lyderystės, gebėjimų taikyti inovatyvius metodus pedagoginėje ir mokyklų vadybos srityje, bus reikšmingas įnašas į Pedagogų rengimo centro veiklą.
„Sieksime, kad centro veikla atlieptų ir regionų poreikius, pasinaudodami gilias mokytojų rengimo tradicijas turinčios MRU Sūduvos akademijos patirtimi“, – sakė prof. dr. I. Žalėnienė.
Įsipareigojimas Lietuvai
Vilniaus kolegijos (VIKO) direktorė dr. Žymantė Jankauskienė pažymėjo, kad naujas Pedagogų rengimo centras – tai keturių partnerių įsipareigojimas Lietuvai mokytojų rengime.
„Šis pedagogų rengimo centras ne tik prisidės prie pedagogų rengimo stiprinimo, bet ir prie būsimųjų mokytojų bendruomenės, grįstos bendryste, dalijimusi ir atvirumu, kūrimo. Didžiuojamės mūsų Pedagogikos fakulteto bendruomenės įdirbiu pedagogikos srityje. Ačiū visiems siekusiems šio centro atsiradimo Lietuvoje”, – sako VIKO direktorė.
Centras sieks formuoti naują pedagoginę paradigmą, kurioje mokytojas yra kūrėjas, gebantis kurti naujas ugdymo metodikas, priemones ir modeliuoti ugdymo turinį. Bus skatinama pedagogus įsitraukti į mokslinius projektus, veiklos tyrimus, orientuotus į didaktikos plėtrą, naujų ugdymo metodikų vertinimą.