Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas 2024 m. lapkričio 7 d. sukvietė švietimo bendruomenę į tarptautinę mokslinę-praktinę konferenciją „Kintantys edukaciniai horizontai: iššūkiai mokytojui ir mokytojų rengimas ateičiai“. Šios konferencijos tikslas – skatinti teorijos ir praktikos dialogą, ieškant inovatyvių sprendimų, kurie padėtų pasirengti pedagogams ateities iššūkiams. Tarpkultūrinė, tarpdisciplininė ir tarptautinė konferencijos perspektyva atliepia būtinybę plėsti mokytojų rengimo ribas, adaptuojantis prie besikeičiančių ugdymo poreikių, technologinių naujovių ir socialinių iššūkių.
Konferencijos pranešėjai pristatė aktualias temas, jungiančias švietimo politiką, technologines inovacijas, kultūrinį kompetencijų ugdymą ir praktinius mokytojų rengimo aspektus. Dr. Tamar Shuail Trachtenberg iš Ispanijos pabrėžė demokratinės kultūros kompetencijų ugdymo svarbą, pateikdamas naujoviškus mokytojų rengimo metodus, orientuotus į ugdymo įtrauktį ir kultūrinį sąmoningumą. Nele Mestdagh iš Belgijos pasidalijo „Erasmus+“ projekto patirtimi, kurio tikslas – stiprinti tarptautinį mokytojų bendradarbiavimą bei komunikaciją, naudojant pažangias technologijas ir metodologijas. Lietuvos pranešėjai taip pat prisidėjo praktinėmis įžvalgomis: Raminta Rupšienė analizavo, kaip ugdyti mokinių kritinį mąstymą ir aktyvų pilietiškumą, o Jūratė Petrušienė akcentavo „Co-Teaching“ modelio taikymą, kuriant atvirų klasių sistemą, kaip veiksmingą priemonę įtraukiajam ugdymui Lietuvoje.
Antroje konferencijos dalyje daug dėmesio buvo skirta technologinių inovacijų vaidmeniui švietime. Dr. Renata Kondratavičienė pristatė dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes mokytojų rengimo procese, pabrėždama AI kaip įrankį, galintį optimizuoti studijų kokybę ir pritaikymą individualiems mokinių poreikiams. Doc. dr. Jogaila Vaitekaitis analizavo dirbtinio intelekto potencialą didinant švietimo sistemos efektyvumą, remdamasis tyrimais apie mokymosi procesų stebėseną ir tobulinimą. Prof. Carmel Borg iš Maltos universiteto pranešime buvo keliami klausimai apie švietimo ateitį ir mokytojų rengimo įtaką ugdymo kaitai, kviečiant ieškoti būdų, kaip atliepti greitai besikeičiančią švietimo aplinką bei užtikrinti pedagogų pasirengimą naujiems iššūkiams.
Konferencija tapo svarbia platforma skirtingų suinteresuotų šalių dialogui ir bendradarbiavimui. Mokslininkai, praktikai, politikos formuotojai ir švietimo ekspertai ne tik dalijosi patirtimis bei mokslinių tyrimų įžvalgomis, bet ir ieškojo bendrų sprendimų, kaip tobulinti mokytojų rengimo programas. Renginio metu buvo akcentuojama mokytojų profesinio tobulėjimo svarba, pabrėžiant tarptautinės patirties, naujausių technologijų ir įtraukaus ugdymo principų sinergiją. Tokios iniciatyvos prisideda prie Vilniaus kolegijos strateginių tikslų įgyvendinimo, skatinant tarptautiškumą, profesinį bendruomenės augimą bei realius pokyčius švietimo sistemoje.
Šis renginys neabejotinai prisidėjo prie mokslinių tyrimų ir praktinių sprendimų sintezės, kuri yra būtina norint pasiruošti ateities iššūkiams mokytojų rengime. Konferencijos rezultatai leis formuoti naujas pedagogines praktikas ir tobulinti mokytojų rengimo procesus, pritaikant juos šiuolaikinio švietimo poreikiams. Bendradarbiavimo stiprinimas tarp švietimo bendruomenių, tarptautinių partnerių ir praktinės veiklos organizacijų atveria galimybes kurti inovatyvius, įtraukius ir efektyvius ugdymo sprendimus.
Konferencijos įrašą galite žiūrėti čia: