2024 m. gruodžio 5 d. Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakultetas tapo svarbia akademinio diskurso vieta – čia įvyko 13-oji tarptautinė studentų mokslinė-praktinė konferencija „Jaunimas besikeičiančioje visuomenėje“. Renginys, vykęs tiek gyvai, tiek virtualiai per „Microsoft Teams“ platformą, kvietė jaunimą dalintis įžvalgomis apie verslumą, kūrybiškumą, pilietiškumą bei darnų vystymąsi. Konferencija, išsiskirianti aktualių temų gausa, tapo ne tik diskusijų, bet ir tarptautinio bendradarbiavimo platforma.

Renginio metu dalyviai turėjo galimybę išgirsti žymių lektorių pranešimus, tokius kaip „Beyond Reality: Immersive Technologies in Art and Innovation“ (Peiman Fallahian Sichani, Danija), bei diskutuoti apie kūrybingumo ugdymo prielaidas. Sekcijų metu buvo aptartos temos, susijusios su dirbtinio intelekto poveikiu komunikacijai, jaunimo psichologinėmis problemomis, socialinių tinklų įtaka jaunimo emocinei sveikatai, mąstymo ugdymu ir kt..

Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto Pradinio ugdymo studijų programos studentės taip pat aktyviai prisidėjo prie konferencijos sėkmės. Vadovaujamos doc. dr. Renatos Kondratavičienės, jos pristatė pranešimus, atskleidžiančius tiek mokslines įžvalgas, tiek pedagoginę patirtį.

Viltė Pilibaitytė konferencijoje dalinosi tema „Motyvacinės žinutės sau kaip jaunimo stiprybės ir tikslo siekimo priemonė besikeičiančioje visuomenėje“. Remdamasi savo tyrimu, ji pabrėžė, kaip motyvacinės žinutės gali sustiprinti jaunimo psichologinę gerovę, savivertę ir tikėjimą savo jėgomis. Pranešime buvo atskleista, jog motyvacinės praktikos, tokios kaip refleksija ir bendruomeniškumas, yra svarbios priemonės, padedančios jaunimui įveikti iššūkius ir aktyviai siekti tikslų​.

Laura Staponaitė savo pranešime „3 klasės mokinių kritinio mąstymo ugdymo galimybės matematikos pamokose“ pristatė empirinius tyrimus, kurie atskleidė kritinio mąstymo ugdymo svarbą pradinio ugdymo procese. Ji pabrėžė interaktyvių ir į mokinį orientuotų metodų reikšmę, skatinant gilų supratimą, argumentavimą, matematinį komunikavimą bei matematinių problemų sprendimą. Pranešimas sulaukė ypatingo dėmesio, nes jame buvo pateikti praktiniai pasiūlymai, kaip matematikos pamokose įtraukti inovatyvius ugdymo metodus.

Konferencija tapo ne tik idėjų mainų, bet ir jaunimo balsų stiprinimo erdve. Akivaizdu, kad tokie renginiai prisideda prie mokslinės veiklos skatinimo bei jaunimo įsitraukimo į socialiai atsakingus projektus. Vilniaus kolegija ir toliau puoselėja tradiciją kurti platformas, kuriose studentai gali ne tik dalintis idėjomis, bet ir prisidėti prie visuomenės pokyčių. Šis renginys įrodė, kad jaunimo kūrybiškumas ir entuziazmas gali tapti varomąja pokyčių jėga.