2024 m. lapkričio 07 d. Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultete įvyko Vilniaus m. Ikimokyklinio ugdymo įstaigų fizinio ugdymo mokytojų metodinio būrelio tarybos inicijuojamas, EDU Vilnius organizuojamas teorinis-praktinis seminaras „Vaikų fizinis aktyvumas ir 100 sportinių žaidimų”. Šis seminaras sukvietė daugiau nei 30 Vilniaus m. ikimokyklinio ugdymo įstaigose dirbančių fizinio ugdymo mokytojų. Seminaro lektorius, Lietuvos sporto universiteto (LSU), Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto Sveikatos mokslų instituto prof.dr. Arūnas Emeljanovas teorinėje seminaro dalyje pateikė naujausiais moksliniais tyrimais pagrįstą informaciją apie vaikų fizinio aktyvumo naudą ir siūlomas rekomendacijas. Dalyviai taip pat įsitraukė į provokatyvią diskusiją: „Kas gyvens ilgiau, fizinio ugdymo ar kito dalyko mokytojas?”. Siekiant teoriją pagrįsti praktika, antroji seminaro dalis persikėlė į Vilniaus kolegijos sporto komplekso didžiąją sporto salę. Nuo ankstyvojo amžiaus ugdantys ir vaikų fizinį raštingumą, mokytojai pateisina Vilniaus m. savivaldybės 2019 metais įsteigtą ikimokyklinėse ugdymo įstaigose dirbančių fizinio ugdymo mokytojų pareigybę, demonstruodami norą išbandyti tarptautinio projekto „JoyMVPA“ žaidimus ir pritaikyti įgytas patirtis savo įstaigose (projekto partneriai: Vilniaus universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Tartu universitetas, Liublianos universitetas, Suomijos Sporto ir sveikatos mokslų tyrimų centras LIKES). Šių žaidimų fizinis intensyvumas ir įtraukiantys elementai buvo moksliškai pagrįsti ir skirti pagrindiniams vaikų fizinio aktyvumo įgūdžiams reikštis bei fizinei kompetencijai kelti.

  • „100 žaidimų“ metodikos nuoroda:

https://sportas.vdu.lt/wp-content/uploads/2022/09/LT_Metodika_compressed.pdf

  • 100 fiziškai aktyvių video žaidimų:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLCxrPrq8-iiV-Vw7Azn9v33csCtlEwyVv

Prof.dr. A. Emeljanovo taiklios mokslinės įžvalgos ir argumentai, realių situacijų analizė, dalyvių reakcijos ir atviras grįžtamasis ryšys patvirtino – kiekvienas mokytojas turi motyvuoti ir save, ir savo ugdytinius taip, kad: „Fizinis aktyvumas taptų „rutina“! nes geriausia „investicija“ to siekiant – nu(si)pirkti sportinius batus ir pradėti šiandien būti fiziškai aktyvesniems nei buvome vakar!“

Fotografė: Urtė Paulauskaitė