Vilniaus kolegija surengė nacionalinį „FoodEducators“ forumą 2025, subūrusį mokytojus, sveikatos specialistus ir švietimo bendruomenę diskutuoti apie vaikų sveikos mitybos ugdymą. Renginyje pristatyta mokyklų geroji patirtis, vyko įtrauki panelinė diskusija, o pranešėjai dalijosi įrodymais grįstais sprendimais, kaip kurti sveikesnes mokyklas.
Fakultetos Pradinio ugdymo opedagogikos studijų programos studentės Viltė Pilibaitytė ir Sandra Martinkėnienė pristatė tyrimą „Pradinių klasių mokinių sveikos mitybos skatinimas naudojant „FoodEducators“ programą: Lietuvos ir Ispanijos atvejų analizė“, parengtą padedant mokslinei konsultantei dr. doc. Renatai Kondratavičienei. Studentės nagrinėjo, kaip „FoodEducators“ (https://www.foodeducators.eu/lt) pamokų planų naudojimas integruotose pmaokose keičia vaikų mitybos supratimą skirtinguose kontekstuose – Lietuvos 4 klasėje ir Ispanijos lituanistinėje 2 klasėje. Tyrimas atskleidė, kad mokiniai pradėjo tiksliai įvardyti maisto grupes, porcijų proporcijas, suprato saiko ir įvairovės svarbą, o jų mąstymas tapo labiau tyrinėjantis ir argumentuotas. Tai patvirtino, kad vizualūs, aiškiai struktūruoti „FoodEducators“ pamokų planai yra veiksmingi ir lengvai taikomi pagal Bendrųjų programų kryptį.
Forumo metu doc. dr. Renata Kondratavičienė akcentavo, kad švietimas apie maistą ir mitybą Vilniaus kolegijos pedagogikos studijose nėra atskiras modulis, tačiau nuosekliai integruojamas į studijų procesą. Jis natūraliai įtraukiamas į sveikos gyvensenos ir vaikų gerovės, pradinio ir ikimokyklinio ugdymo didaktikos, STEAM, projektinio ir tyrinėjimu grįsto ugdymo bei socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencijų dalykus. Studentai analizuoja vaikų mitybos įpročius, sveikos mitybos suvokimą, tvarų vartojimą ir ugdymo metodikas, tiesiogiai susijusias su maisto tema. Kaip pažymėjo docentė, švietimas apie maistą ir mitybą padeda ugdyti socialinę, sveikos gyvensenos, pažinimo, kūrybiškumo ir pilietiškumo kompetencijas, o „FoodEducators“ veiklos jau dabar aiškiai rodo naudą praktikoje – didina mokinių įsitraukimą, dera su STEAM ir tyrinėjimu grįstu ugdymu, o studentams padeda planuoti šiuolaikiškas, į kompetencijų ugdymą orientuotas pamokas, todėl šios veiklos į studentų praktiką įtrauktos ne kaip vienkartinis bandymas, bet kaip tvarus ir kryptingas žingsnis.
Renginyje patirtimi pasidalijo ir Andriana Žakienė, Pradinio ugdymo studijų programos studentė, trumpai pristatačiusi, kaip „FoodEducators“ veiklos taikytos Vilniaus agroekologijos mokymo centre (https://vamc.lt). Dirbant su 3 klasės mokiniais pamokos vyko per gamtos pažinimo ir klasės valandėlės užsiėmimus: įvadinėje dalyje vaikai diskutavo, ką jiems reiškia sveikas maistas, pagrindinėje – nagrinėjo maisto produktų grupes, analizavo skaidres ir sudarė pusryčių, pietų ir vakarienės valgiaraščius. Vėliau integruotoje veikloje mokiniai gamino sveikus saldainius. Šiose pamokose mokiniai natūraliai ugdėsi pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo ir skaitmeninę kompetencijas.
„FoodEducators“ projektas tapo reikšminga Vilniaus kolegijos partneryste, padedančia būsimiesiems mokytojams realiose situacijose taikyti tyrinėjimu grįstas metodikas ir ugdyti vaikų sveikos mitybos, tvaraus vartojimo bei sąmoningų pasirinkimų įgūdžius. Tai dar vienas žingsnis kuriant sveikesnę, tyrimais ir inovacijomis grįstą švietimo aplinką.





