Minint Lietuvos Valstybės atkūrimo šimtmetį nevalia pamiršti apie mūsų šalies daugiakultūriškumą. Ką reiškia būti lietuviu mažumų grupėms? Kaip lietuviškumą ir pilietiškumą supranta vaikai? Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto bendruomenė rugsėjo 27 d. turėjo progą pamatyti Lietuvą vaikų iš įvairių socialinių grupių akimis jų fotografijų parodoje „100 Nepriklausomybės metų per mano objektyvą“.
Parodoje eksponuojamos fotografijos, kurias užfiksavo Lietuvos sakaliukų sąjungos multikultūrinio vaikų dienos centro „Padėk pritapti“ ir su imigrantais dirbančio Socialinių – edukacinių iniciatyvų centro PLIUS ugdytiniai. „Kadangi dirbame su tautinėmis ir etninėmis mažumomis, kartais lietuvių kalba dalykus sunku išreikšti. Dėl to suradome kitą būdą parodyti emocijas, meilę savo šaliai, žmonėms ir juos supančiai aplinkai – fotografiją. Norėjome parodyti tai, kas vaikams yra svarbu“, – teigė vaikų dienos centro „Padėk pritapti“ vadovė Inga Kreivėnaitė.
Vaikai vienkartiniais juostiniais fotoaparatais kūrybiškai ir savitai įamžino šimtmetį, artimą aplinką bei tarpusavio santykius. Projekte dalyvavo 30 vaikų, kurie svarbias akimirkas užfiksavo daugiau nei 600 nuotraukų. Kiekviena parodos fotografija pasakoja individualią istoriją.
Anot fotografo Egidijaus Kabošiaus: „Pagrindinis tikslas buvo nenužudyti vaikų smalsumo, neužkrauti jų fotografijos terminais, technologija, greitu rezultatų gavimu. Pasitelkus analoginę fotografiją vaizdą buvo galima pamatyti tik jo palaukus“.
Ši paroda – tik baigiamasis renginys projekto, kurio metu bandyta padėti vaikams atrasti autentišką santykį su Lietuva ir jos istorija, kalbėta apie Lietuvai svarbias istorines datas ir laisvės sampratą.